2018-11-27

Projekt protokołu z obrad XXVIII sesji Rady Powiatu

Projekt protokołu z obrad XXVIII sesji Rady Powiatu Górowskiego z dnia 30 października 2018 r. od godz. 8.00 – 9.40


Obecni wg załączonej listy obecności.

Punkt 1

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers otworzył XXVIII sesję Rady Powiatu
Górowskiego, przywitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, iż na podstawowy skład Rady 15, obecnych jest 14 radnych, nieobecny radny Andrzej Wałęga, potwierdził prawomocność obrad.

Punkt 2

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers otrzymaliście państwo porządek obrad, czy są uwagi do porządku obrad?

starosta Piotr Wołowicz proszę o dopisanie do porządku obrad nowego punktu 8. Przyjęcie uchwały w sprawiezmiany uchwały nr XXVIII/176/13 Rady Powiatu Górowskiego z dnia
20 listopada 2013 r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków
i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Górowski.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są inne uwagi do porządku obrad, nie widzę, proponuję przegłosować wniosek złożony przez pana starostę.

Głosowanie za wprowadzeniem nowego punktu 8 do porządku obrad:

            za - 14 głosów,

            przeciw - 0 głosów,

            wstrzymało się - 0 głosów.

Punkt 8 został wprowadzony do porządku obrad.

 

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proponuję przegłosować nowy porządek obrad.

Głosowanie za przyjęciem porządku obrad:

            za - 14 głosów,

            przeciw - 0 głosów,

            wstrzymało się - 0 głosów.

Porządek obrad został przyjęty.

 

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z XXVII sesji Rady Powiatu Górowskiego.

4. Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Górowskiego w okresie międzysesyjnym.

5. Interpelacje i zapytania.

6.Przyjecie uchwały w sprawieuchwalenia Programu Współpracy Powiatu Górowskiego
    z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy
    z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2019 r.

7. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Powiatu Górowskiego.

8. Przyjęcie uchwały w sprawiezmiany uchwały nr XXVIII/176/13 Rady Powiatu

    Górowskiego z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie określenia przystanków

    komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych,

    których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Górowski.

9. Informacja z realizacji zadań Domu Pomocy Społecznej we Wronińcu za 2017 r.

10.Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych realizowanych przez Powiat Górowski
     w roku szkolnym 2017/2018.

11.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

12.Wolne głosy i wnioski.

13.Zakończenie obrad.

Punkt 3

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy do protokołu z XXVII sesji są uwagi? nie widzę, przystąpmy do głosowania.

Głosowanie za przyjęciem protokołu z XXVII sesji Rady Powiatu Górowskiego.

            za - 14 głosów,

            przeciw - 0 głosów,

            wstrzymało się - 0 głosów.

Protokół został przyjęty.

Punkt 4

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę pana starostę Piotra Wołowicza
o przedstawienie informacji z pracy Zarządu Powiatu Górowskiego w okresie międzysesyjnym.

starosta Piotr Wołowicz proszę państwa sprawozdanie zostało załączone do materiałów na sesję (sprawozdanie w załączeniu), korzystając z okazji, ponieważ jest to ostatnia sesja Rady Powiatu, chciałbym w imieniu Zarządu podziękować za te cztery lata pracy w tej kadencji, przede wszystkim państwu Radnym, panom przewodniczącym, dyrektorom jednostek
z którymi przez te cztery lata mieliśmy okazję współpracować, naczelnikom, kierownikom
i pracownikom Starostwa Powiatowego w Górze, za te cztery lata pracy, myślę że te sesję które żeśmy tutaj wspólnie przechodzili, czasami być może były zbyt żywe, ale to dla każdego organizmu trzeba trochę tlenu dodać, żeby to wszystko mogło funkcjonować a myślę że w podsumowaniu chyba pamięta się o tych miłych i przyjemnych rzeczach i za te cztery lata współpracy bardzo serdecznie w imieniu Zarządy państwu dziękuję, dziękuję bardzo.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania? nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 5

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewersinterpelacje i zapytania proszę bardzo.

radna Teresa Frączkiewicz panie starosto chciałbym zapytać o budynki po byłym szpitalu, jaki jest stan prawny i faktyczny na dzień dzisiejszy?

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania w tym punkcie, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 6

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję, nie widzę, przystąpmy do głosowania.

Głosowanie za przyjęciem uchwały:

            za – 13 głosów,

            przeciw – 0 głosów,

            wstrzymało się – 1 głos.

Uchwała została przyjęta.

Punkt 7

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.

radny Mirosław Żłobiński korzystając z tego, że dokonujemy zmian w statucie, chciałem zgłosić dwie poprawki, pierwsza w § 35 pkt 2 ppkt 4 zmienić na taki zapis: „protokoły
z posiedzeń sesji rady powiatu wykłada się do publicznego wglądu w ciągu 7 dni po sesji
w biurze rady oraz Internecie na oficjalnej stronie powiatu”, druga poprawka dotyczy, aby dodać pkt 5 w § 16: „wszystkie materiały na sesję publikuje się w Internecie 7 dni przed terminem sesji”, mam jeszcze kilka uwag do przedstawionego projektu uchwały, po prostu nie wszystko to co zostało zmienione w ustawie o samorządzie powiatowym zostało uwzględnione w tym projekcie zmian statutu, nie mam nic na temat budżetu obywatelskiego, nie ma nic na temat inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców, nie ma na temat interpelacji
i zapytań, są sprzeczne zapisy w naszym statucie dotyczące zgłaszania uchwał na wniosek klubu radnych z tym co mówi ustawa o samorządzie powiatowym, w statucie w § 26 w pkt 3 zapisano miedzy innymi, że uchwała zgłoszona przez klub radnych wymaga zaopiniowania przez zarząd a ustawa o samorządzie powiatowym tego nie przewiduje, nie uwzględniono także że przewodniczący rady w pewnym zakresie jest zwierzchnikiem służbowym wobec pracowników Starostwa, w przypadku raportu, nie uwzględniono tego, że rada powiatu może w uchwale określić wymogi dotyczące raportu, oraz nie uwzględniono tego bardziej szczegółowo uzyskiwanie informacji, materiałów przez radnych, chciałbym jeszcze zgłosić jedną poprawkę, żeby w § w przypadku głosownia uchwał posłowie niezwłocznie dodać najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych, dziękuję.  

 

W tym momencie na salę obrad przybył radny Andrzej Wałęga. Aktualna ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 15.

 

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania?

radca prawny Renata Torz chciałabym powiedzieć, że ta zmiana statutu jest w zakresie rzeczywiście bardzo okrojonym, przede wszystkim chodziło o umożliwienie funkcjonowania po ukonstytuowaniu się nowej Rady Powiatu nowej komisji, która została powołana ustawą zmieniającą ustawę o samorządzie powiatowym ze stycznia tego roku i to był taki podstawowy cel i usuniecie takich oczywistych sprzeczności ze statutem w odniesieniu do ustawy o samorządzie powiatowym, natomiast te kwestie o których pan mówi, kwestia interpelacji i zapytań, kwestia inicjatywy uchwałodawczej obywatelskiej i wiele innych, to są wszystko kwestie, które reguluje ustawa o zmianie ustawy o samorządzie powiatowym i tak naprawdę jakby teraz chcieć te zapisy wrzucić do statutu powiatu górowskiego, to byłoby to powtórzenie zapisów ustawowych, chociaż nasz statut w takiej formule jest, ponieważ jest to statut od momentu zaistnienie utworzenia powiatów i generalnie w tej chwili odchodzi się od formułowania zapisów statutowych takich, które powielają zapisy ustawowe, dlatego to jest taka zmiana statutu, która ma wyeliminować podstawowe sprzeczności z ustawą
o samorządzie powiatowym i umożliwić funkcjonowanie nowej komisji utworzonej tą ostatnią zmianą komisji skarg, wniosków i petycji, jeśli chodzi o inicjatywę uchwałodawczą to jest odrębna podstawa prawna w tej ustawie do podjęcia takiej uchwały, ale to nie jest uchwała, która miałby stanowić cześć statutu, tylko funkcjonować poza statutem.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania?

radny Mirosław Żłobiński z pani uwagami mogę się częściowo zgodzić a co mogę powiedzieć na to, że w naszym statucie obowiązującym jest sprzeczność z ustawą
o samorządzie powiatowym, przecież w statucie jest mowa, że projekt zgłoszony przez klub radnych jest opiniowany przez Zarząd a ustawa o samorządzie powiatowym tego nie przewiduje, poza tym w przypadku budżetu obywatelskiego jest tam taki punkt 6 w art. 3d rada powiatu określa w drodze uchwały wymagania jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego w tym momencie po 16 listopada nikt tego nie będzie mógł zrobić, bo nie są znane szczegóły.

radca prawny Renata Torz tak jak powiedziałam, radnym następnej kadencji pozostawione będzie uchwalenie nowego statutu, albo przeanalizowanie treści tego obowiązującego i jego zmiany, uzupełnienia i wszystko to o czym pan mówił, tutaj chodziło tylko o podstawowe kwestie najważniejsze, które należało wprowadzić w tej kadencji, moim zdaniem ten statut wymaga generalnego przepracowania.

radny Mirosław Żłobiński stworzenia na nowo.

radca prawny Renata Torz tak, ja jestem przeciwnikiem powtarzania zapisów ustawowych w statucie powinny być uregulowane te sprawy, które nie są uregulowane przepisem prawa powszechnie obowiązującego, tutaj jest pole do działania radnych następnej kadencji.

radny Mirosław Żłobiński generalnie się nie zgadzam, ale to nic, mam jeszcze pytanie chodzi mi o sprawę budżetu obywatelskiego, powiat ma program naprawczy i czy możemy mieć budżet obywatelski?

radca prawny Renata Torz generalnie z ustawy o finansach publicznych są pewne ograniczenia co do możliwości udzielania pomocy finansowej, wydatkowania środków publicznych trzeba to pod tym kontem przeanalizować.

radny Mirosław Żłobiński trudno w tej chwili powiedzieć?

radca prawny Renata Torz tak.

radny Ryszard Wawer składam wniosek o odrzucenie wszystkich poprawek zgłoszonych przez radnego Żłobińskiego, ze względu na to że wymagają one szczegółowego posiedzenia komisji statutowej.

radca prawny Renata Torz chciałabym jeszcze zwrócić uwagę, że ta uchwała została przygotowana w dwóch wariantach, jeśli chodzi o moment wejścia jej w życie, ponieważ my podejmujemy tę uchwałę w dniu dzisiejszy, dlatego zasadnym jest wprowadzenie tej zmiany, że mam zastosowanie do kadencji organów Powiatu Górowskiego następujących po kadencji, w czasie której weszła w życie ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania
i kontrolowania niektórych organów publicznych.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania? nie widzę, przystąpmy do przegłosowania wniosku radnego Wawra.

Głosowanie za przyjęciem wniosku zgłoszonego przez radnego Wawra:

            za – 10 głosów,

            przeciw – 4 głosy,

            wstrzymało się – 1 głos.

Wniosek został przyjęty.

radca prawny Renata Torz przed głosowaniem tej uchwały, trzeba ustalić jak liczna na być ta komisja.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers proszę o propozycje.

radny Ryszard Wawer czy może być sformułowanie 1 – 3?

radca prawny Renata Torz minimalna liczba to 3.

radny Ryszard Wawer rozumiem, jest przewodniczący, wiceprzewodniczący oraz pozostali członkowie komisji w liczbie 1 – 3.

radca prawny Renata Torz tak.

radny Ryszard Wawer zgłaszam propozycję 1 – 3.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są inne propozycje? nie widzę, przystąpmy do przegłosowania wniosku radnego Wawra.

Głosowanie za przyjęciem wniosku zgłoszonego przez radnego Wawra:

            za – 10 głosów,

            przeciw – 0 głosów,

            wstrzymało się – 4 głosy.

Wniosek został przyjęty.

Jeden radny nie brał udziału w głosowaniu.

 

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania do projektu uchwały? nie widzę, przystąpmy do głosowania.

Głosowanie za przyjęciem uchwały:

            za – 10 głosów,

            przeciw – 0 głosów,

            wstrzymało się – 5 głosów.

Uchwała została przyjęta.

Punkt 8

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers projekt uchwały państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.

radny Mirosław Żłobiński mam pytanie do pana starosty, jakie są konsekwencje jak takiej uchwały nie przyjmiemy?

starosta Piotr Wołowicz konsekwencje są takie, że jak np. coś się stanie na przystanku np. jakiś wypadek a tego nie będzie to będziemy za to ponosić odpowiedzialność po prostu.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania do projektu uchwały? nie widzę, przystąpmy do głosowania.

Głosowanie za przyjęciem uchwały:

            za – 15 głosów,

            przeciw – 0 głosów,

            wstrzymało się – 0 głosów.

Uchwała została przyjęta.

Punkt 9

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers informację państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 10

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers informację państwo otrzymaliście, otwieram dyskusję.

radny Mirosław Żłobiński chciałem zwrócić uwagę na jeden zapis dotyczący działalności PCDN i PPP i w związku z tym mam pytanie: PCDN prowadziło kompleksowe wspomagania szkół i placówek, które obejmowało 19 placówek, różne formy wspomagania w wymiarze 168 różnych form w wymiarze 245 godzin, średnia liczba godzin na szkolę to było 12,9 godzin objęło to 765 nauczycieli, 1081 rodziców, 1607 uczniów i w związku z tym mam pytanie, to są liczby imponujące, mamy się czym pochwalić, tutaj mam pytanie do naczelnika Bączewskiego: czy można się dowiedzieć jak to wygląda w innych powiatach? sąsiednich najlepiej, jak my wyglądamy na tle innych powiatów?

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są pytania?

radny Grzegorz Aleksander Trojanek przeanalizowałem ten raport i zwróciłem szczególną uwagę na niektóre elementy tego raportu, pierwszy który jest bardzo niepokojący i każdy
z nas nie powinien przejść nad tym do porządku dziennego, to jest fakt, że w ciągu 10 lat od 2008 r. do dnia dzisiejszego, ubyło na naszym terenie w szkołach ponadgimnazjalnych 1000 uczniów i powinniśmy się nad tym pochylić, druga rzecz która mnie interesuje to fakt, że
w tym raporcie nie znalazłem wniosków wypływających z egzaminów maturalnych
i wszystkich pozostałych egzaminów, które tam zostały ujęte, bo mnie to nie zadawala, bo w takiej sytuacji, jeśli mamy taki spadek uczniów, jeśli wyniki egzaminów maturalnych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe itd. są takie jak w tym raporcie, to uważam, że na posiedzeniu Zarządu powinno się głęboko nad tym pochylić i wyciągnąć konkretne jakieś wnioski, które pomogłyby rozwiązać tern problem, być może jest to zadanie dla przyszłych członków Rady Powiatu, proponuję aby nie bagatelizować tego.

radny Mirosław Żłobińskichciałbym przeczytać kilka liczb z tego sprawozdania dotyczącego czytelnictwa uczniów liceum ogólnokształcącego: od 5,6 książek na rok szkolny, do 7,9 książek w ciągu roku szkolnego, to nawet nie wypada jedna książka przeczytana na miesiąc.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 11

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers odpowiedzi na interpelacje i zapytania, bardzo proszę.

starosta Piotr Wołowicz w związku z jednym pytaniem pani radnej Frączkiewicz dotyczącej nieruchomości szpitala, chciałbym poinformować, że w przypadku tego procesu, przekazania, czy odzyskiwania tych nieruchomości przez syndyka, ja tylko przekazuję informacje jakie mamy od syndyka na które to działania nie mamy żadnego wpływu, ponieważ ani syndyk, ani my nie mamy wpływu na to czy sędzia jest na urlopie, czy ma wokandy, czy może wyjechał na jakiś urlop i dlatego ta sprawa tak się ciągnie, niemniej jednak na dzień dzisiejszy wyrok
o którym mówiliśmy dotyczącym apelacji jest już prawomocny, czyli te nieruchomości są już prawomocnie własnością syndyka i aktualnie trwa procedura przekazywania tych nieruchomości między syndykami z informacji które mamy od syndyka PCZ, czyli od pana Filipiaka, informacja jest taka, że są przygotowywane dokumenty niezbędne do przekazania tych nieruchomości, natomiast z informacji od syndyka firmy RASS, który w tej chwili jest właśnie w związku z tym wyrokiem prawomocnym właścicielem tej nieruchomości jest taka że kompletowanie tych dokumentów i procedura formalna przekazania tych nieruchomości odbędzie się w pierwszych tygodniach miesiąca listopada i w tym momencie, kiedy te nieruchomości zostaną przekazane do syndyka PCZ do pana Filipiaka, pan Filipiak przygotowuje całą procedurę przekazania tych nieruchomości do syndyka PCZ Góra Śląska, który to będzie ostatecznym dysponentem i będzie decydował o przyszłości tej nieruchomości, czy będzie ona zbywana, czy będzie ona wydzierżawiana w całości, czy też
w części, na dzień dzisiejszy informacja jest taka, że te nieruchomości do syndyka PCZ mają trafić na początku listopada.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 12

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers wolne głosy i wnioski, bardzo proszę.

radny Grzegorz Aleksander Trojanek mam kilka pytań: wracam do uchwały dotyczącej statutu § 32 ust. 1 pkt 1 głosowania jawne na sesjach rady odbywa się za pomocą urządzeń umożliwiających sporządzenie i utrwalenie imiennego wykazu głosowań radnych, czy ja mam rozumieć, że w najbliższym czasie, czy dla nowej rady, zostaniemy wyposażeni w urządzenia za pomocą których będziemy głosować? to urządzenie rozumiem, to jest ręka, tak? rozumiem że jest to nakaz ustawowy, że powinniśmy mieć urządzenia za pomocą których będziemy głosować, tam będziemy wkładać kartę jak w sejmikach, proszę o wyjaśnienie kiedy to się stanie, abym mógł się przygotować, teraz takie filozoficzne stwierdzenie, ale proszę mi powiedzieć co to znaczy, że może powstać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność jak to rozstrzygać? przecież wiadomo, że w takiej miejscowości jak Góra to wszyscy się znają, będzie o tym decydować takie spojrzenie praktyczne, co się będzie działo 11.11.2018 r. na terenie powiatu górowskiego? czy będziemy składać kwiatki, czy będzie jakiś koncert, czy jest jakiś projekt, czy Zarząd jest przygotowany, aby oczyścić, przygotować, postawić kwiatki, zapalić znicze na grobie pierwszego starosty górowskiego pana Herbsta, to nie jest chyba duży wysiłek. 

starosta Piotr Wołowicz odpowiem na pytania dotyczące systemu do głosowania, bo czuję się za to odpowiedzialny i do tego tematu mogę się odnieść, co do pozostałych to raczej ciężko, jeśli chodzi o kwestie techniczne, to tak jak zawsze za przeprowadzenie sesji za obsługę techniczną odpowiedzialne jest Starostwo i w związku z tym realizujemy również ten wymóg już od pewnego czasu, jesteśmy po zapytaniach ofertowych na obsługę na sprzęt, który będzie obsługiwał tego typu głosowania, analizowaliśmy tę kwestię, bo okazuje się, że nie jest to takie proste jakby się wydawało na samym początku, jeśli chodzi o obsługę, ponieważ firmy są już na to tak przygotowane, że nawet jeśli to będzie w tej samej sali, tak jak w naszym przypadku odbywają się sesje dwóch organów, czyli rady powiatu i rady miejskiej, to niestety korzystanie z tych samych narzędzi do głosowania, staje się coraz mniej możliwe a szukamy takiej oferty, żeby to jednak było możliwe, kwestie ewentualnie tylko zakupu tylko osobnych licencji dla poszczególnych radnych poszczególnych już rad
i prawdopodobnie uda się takie rozwiązanie znaleźć, druga kwestia techniczna to jest wybór narzędzia do głosowania, mamy do wyboru dwie metody, jakby dwa narzędzia, pierwszy to jest pilot w którym są trzy przyciski i jest to dosyć proste w obsłudze, natomiast alternatywą jest tablet, który również może służyć do głosowania z tych propozycji, które mamy ten tablet właściwie ogranicza się właściwie tylko do przycisków, więc jakby sens zakupu tabletów
a później ewentualne koszty ponoszone z jego obsługą, zniszczeniem itd. są dosyć duże
i prawdopodobnie zdecydujemy się na zakup pilotów, żeby ta obsługa była jak najprostsza
w każdej z tych form musi wynikać jasno imienne głosowanie jak kto głosował imiennie i to będzie w tym całym programie tak zapisane, że każde głosowanie będzie wiadome, każdy pilot będzie spersonalizowany i każdy będzie miał swój i mino że ta oferta dotycząca pilotów jest dużo droższa, dwa razy droższa niż system obsługi obsługiwany przez tablet, niemniej jednak koszty licencji miesięcznych jest znowu znacznie wyższy przy tabletach i praktycznie po dwóch latach, on już osiąga taką samą kwotę, jaką byśmy płacili na wejściu, więc
w perspektywie 5 lat całej kadencji, ten mechanizm obsługiwany przez piloty okazuje się tańszy i możliwy do zastosowania nie tylko w jednym organie, który będzie tym dysponował ale również innym który będzie z tego korzystał po opłaceniu licencji, jest informacja ze strony firmy, że technicznie jest to możliwe do przygotowania jeszcze przed pierwsza sesją nowej rady, myślę że przed pierwszą sesją wszyscy radni zostaną poproszeni na szkolenie
z obsługi tego systemu.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers jeśli chodzi o 11, to myślę, że będziemy tradycyjnie składać kwiaty i myślę, że nic się nie zmieni.

radny Ryszard Wawer chciałem radnego Trojanka uspokoić, bo według mojej wiedzy grób Herbsta jest pod opieką Szkoły Podstawowej nr 3 i tam przez cały rok jest porządek i czystość a sugestia zabrzmiała tak jakby tam był nieporządek, chyba że źle zrozumiałem.

radny Grzegorz Aleksander Trojanek zapytałem tylko czy 11 listopada w 100 – rocznicę odzyskania niepodległości naszemu protoplaście powiatowemu, powiat wyczyści te płytę, jeśli jest oczywiście zabrudzona i czy złożymy tam kwiaty, zapalimy znicz, taka była moja intencja i tylko tyle, wiec bardzo proszę, aby ktoś nie doszukiwał się czegoś i nie dokonywał takiej drobiazgowej analizy tego co mówiłem, albo co myślałem. 

radny Andrzej Wałęga szanowni państwo podzielę się krótką refleksją z tych lat, które spędziłem tutaj w Radzie, są dobre i złe, dobre to te że miałem wpływ na to że udało się
w miarę, nie doskonale, ale tę sytuację tego powiatu ustabilizować i historia oceni, albo zapomni o tej kadencji, bo ta kadencja spośród wszystkich, które do tej pory były, była najtrudniejszą kadencją, pozostałe nie spotykały się z takimi problemami z jakimi myśmy się spotkali, jakie myśmy zastali, po pracy poprzednich Rad, które w tym przypadku moim zdaniem, nie mają czym się szczycić, dlatego cieszę się, że ta sytuacja jest w miarę ustabilizowana, to co uważam, krótko mówiąc za brzydkie i czego nie powinno być a jednak w tym kraju tak jest, to jest to i wyznaję maksymę, że za nim coś powiem, to 10 razy się zastanowię, więc dedykuję do szefostwa klubu radnych PIS, szanowni państwo, zadawanie ludziom pytań: „gdzie jest nasz szpital”, wiedząc dobrze jaka jest sytuacja, to proszę
w przyszłości słuchać na sesjach dokładnie, tego co się dzieje i przekazywać wyborcom swoim przede wszystkim rzetelnie informacje a nie zadawać pytania na bilbordzie bezsensowne, bo równie dobrze mógłbym powiedzieć, państwo jako pierwsi byliście za tym, aby tutaj pojawił się komisarz i tego powiatu by nie było a ten powiat jednak przetrwał i mam nadzieję, że będzie się dalej rozwijał i sytuacja będzie się poprawiać, przykro mi, że takie słowa mówię, ale to są moje odczucia, które przez te lata tutaj miałem, chciałbym aby kolejne kadencje były łatwiejsze, chciałbym aby sytuacja tego szpitala się wyprostowała, żeby zaczął funkcjonować, nie wiem, w mniejszym, większym stopniu, ale żeby istniał, bo tak samo jak każdy inny obywatel powiatu górowskiego i ja się z tym problemem borykam i też na ten problem napotykam, ale moje działanie w Radzie było skierowane przede wszystkim dla dobra wszystkich mieszkańców i nigdy nie sugerowałem się tym, że chcę działać na szkodę
i że bardzo się z tego cieszę, że tego szpitala nie ma, nie, taką sytuację jako radny zastałem,
z taką sytuacją musiałem się pogodzić i moje jedyne zadanie, to wyprowadzić to jak najszybciej do porządku a że sami wiemy, że droga sądowa i ten cały przewód trochę trwa, niestety na to wpływu nie mamy i myślę, że słowa które tutaj były przekazane przez pana starostę doprowadzą do tego, że być może pod koniec kolejnej kadencji, bo nie wierzę, żeby to nastąpiło bardzo szybko, zapali się naprawdę zielone światło ku temu że pierwsze oznaki powrotu szpitala na terenie powiatu górowskiego nastąpią, dziękuję.

radny Kazimierz Bogucki w odpowiedzi panu radnemu, przyznam szczerze, że nie spodziewałem się takiego wystąpienia na ostatniej sesji Rady Powiatu, byłem świadkiem wielu takich zakończeń kadencji i nigdy z czymś takim się nie spotkałem, ja chciałbym panu przypomnieć panie radny, że kampania wyborcza skończyła się już ponad tydzień temu, nie
w tym kierunku powinniśmy iść, powinniśmy sobie dzisiaj podziękować za te 4 lata, tak jak tutaj już co niektórzy uczynili i ja też chciałbym w tym momencie podziękować wszystkim tym którzy byli i za i przeciw, jest to trudne i ja tę sytuację rozumiem, natomiast zadawanie tego pytania i zarzut, że to nie jest zasadne to takie pytanie mieliśmy prawo zadać, bo wiemy co się dzieje na terenie naszego powiatu, nie wiem skąd u pana takie oburzenie, mogę tylko powiedzieć, że słuszne, że o to pytaliśmy i będziemy pytać dalej, bo temat nie jest zamknięty, jeszcze raz chciałbym wszystkim podziękować, panu panie przewodniczący, całemu Zarządowi naczelne z panem starostą za te 4 lata pracy, było trudno, było lepiej, ale w sumie kończymy i powinniśmy to zakończyć w jakimś pojednaniu, żeby stworzyć zręby dla przyszłej Rady, bo wielu z nas w tym nowym składzie się znajduje, dziękuję jeszcze raz za wszystko.

radny Mirosław Żłobiński nie wiem, czy dobrze zrozumiałem wystąpienie radnego Wałęgi, który uznał, że obecna kadencja była najtrudniejsza, chciałbym zwrócić uwagę, że jednak chyba trudniejsza była pierwsza kadencja, tylko kilka faktów: czterech starostów, czterech przewodniczących Rady, jednocześnie na co nikt nie zwraca uwagi, powstawały różne jednostki powiatowe i udało się je utworzyć i mi się wydaje, że pierwsza kadencja była najtrudniejsza.

radna Teresa Frączkiewicz panie przewodniczący, szanowni państwo, chciałabym
w imieniu klubu radnych niezależnych, w imieniu własnym, w imieniu pana Grzegorza Aleksandra Trojanka i pana Mirosława Żłobińskiego członków naszego klubu serdecznie podziękować wszystkim państwu za współpracę, za życzliwość od czasu do czasu tak jak pan starosta mówił państwo tlenu też dorzuciliście, ale myślę, że chcieliśmy jak najlepiej
i serdecznie dziękuję wszystkim państwu, dziękuję,.

starosta Piotr Wołowicz szanowni państwo w związku z tym, że miałem już okazję wypowiadać się w imieniu Zarządu, który funkcjonował przez te 4 lata i podziękować, oczywiście nie personalizowałem tego, bo każdy z państwa wie jak ten Zarząd wyglądał jak się zmieniał, także jeszcze tylko dodam, że dziękuję panu Ryszardowi Wawer, który przez większość tego czasu aktywnie pracę tego Zarządu wspierał i myślę, że był ważną postacią
w tym Zarządzie, natomiast korzystając z tej okazji, bo pewnie takiej już nie będzie, więc
w związku z tym dzisiaj korzystając z okazji, również chciałbym podziękować tym wszystkim którzy przez 8 lat, z którym ja przez te 8 lat miałem okazję współpracować, nie ma tutaj włodarzy naszych gmin, ale również przede wszystkim chciałbym zacząć od nich, bo tak naprawdę funkcjonowanie powiatu górowskiego, to jest funkcjonowanie gmin tego powiatu
i to jak te gminy będą wspólnie działały na rzecz tego dobra wspólnego, to jest efekt pracy również naszych organów Zarządu, Starostwa, czy też Rady i jak pokazuje historia tą którą przypomniał radny Żłobiński, zła historia niestety, początku powiatu, gdzie zmiany o których pan mówił niestety nie wpływały na funkcjonowanie powiatu pozytywnie i to że ten czas był rzeczywiście trudny, to był trudny, bo wynikał ze zwykłego zacietrzewienia i zwykłej walki politycznej a nie z jakiś pomysłów, które się rodziły i mogły wpłynąć na rozwój tego powiatu, niestety w tej pierwszej kadencji popełniono wiele błędów a później to jest jak domino i tam gdzie się zacznie to idzie jak kula śniegowa i ciężko to zatrzymać, w związku z tym bardzo serdecznie za te 8 lat dziękuję włodarzom tym którzy obecnie funkcjonują i tym którzy funkcjonowali poprzednio, czyli również panu wójtowi Głuszce, panu wójtowi Połczykowi już nieżyjącemu, ponieważ rzeczywiście jak pokazują lata ta współpraca być może nie była łatwa w sensie problemów, które nas wszystkich dotykały, ale były to osoby z którymi można było merytorycznie rozmawiać, można było się spierać się, można było się kłócić, ale każdy w tyle głowy miał przede wszystkim na uwadze swoją gminę i powiat i to rzeczywiście była współpraca, którą dzisiaj warto docenić i przede wszystkim życzyć, aby te następne władze które będą już funkcjonowały przez następne 5 lat miały to na uwadze, że nie walka, nie jakieś własne animozje, nie jakaś rywalizacja a tak naprawdę wspólne cele będą dobrze działały zarówno dla gminy jak i na powiat górowski i tego tym nowym władzom, tym włodarzom życzę, bardzo dziękując tym z którymi miałem okazję współpracować, bardzo serdecznie również chciałbym podziękować przewodniczącym, radnym i wszystkim tym którzy mieli okazję, myślę że ten zaszczytny mandat sprawować przez te dwie kadencje, to nie były łatwe kadencje szczególnie w momencie kiedy trzeba podejmować decyzje niezwykle trudne, które w perspektywie czasu okazały się różne, ale dzisiaj patrząc na odwagę wielu osób, które te decyzje podejmowały, to trzeba im podziękować, bo tak naprawdę nie myli się tylko ten co nic nie robi, ten co tylko czeka, aż nie wiadomo co się wydarzy, co by się wydarzyło jak byśmy nie podejmowali tych trudnych decyzji, dziś trudno spekulować, ale tak jak państwo wiecie sytuacja finansowa tego powiatu, widmo wprowadzenia zarządu komisarycznego, już nie będę do tego wracał, czy ktoś tym straszył, czy to rzeczywiście było realne, ale to co rzeczywiście było namacalne i to co wielu już mogło odczuć, albo też odczuło, czyli ta sytuacja finansowa, wejście komornika, zajęcie kont, to dzisiaj z perspektywy 8 lat być może wydaje się historią i mało realne, ale taka sytuacja miała miejsce i taka sytuacja mogła doprowadzić do skutków, które dzisiaj nikt z nas nie chciałby oglądać, dlatego też tym wszystkim radnym, którzy przez te 8 lat byli na tej sali, siedzieli za tym stołem i podejmowali wszystkie decyzje bardzo serdecznie dziękuję, ja nie ma pretensji do tych którzy byli przeciw, którzy mieli różne uwagi, dzisiaj nie ma już wśród nas pana radnego Przybylskiego, ale z perspektywy czasu mogę stwierdzić, że to była niezwykle ciekawa postać dla życia publicznego powiatu i myślę, że wbrew pozorom wniosła wiele, wiele dobrych rzeczy i można było z tej dyskusji wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski
i te wszystkie głosy, które były głosami przeciwnymi a które przede wszystkim opierały się na argumentach, bo też padało tutaj wiele, które nie miały żadnych podstaw, żeby je uznać za argumenty, były ważne dla tych decyzji, które podejmowaliśmy i naprawdę wsłuchiwaliśmy się w nie z uwagą przede wszystkim wiedząc, że to jednak połowa radnych to nie jest jednak reprezentowanie całości wszystkich mieszkańców, tylko jest jeszcze ta druga część mieszkańców reprezentowana przez radnych, którzy być może mają inne zdanie i to również trzeba brać pod uwagę, dlatego też wszystkim państwu tu obecnym, ale i tym radnym których już nie ma bardzo serdecznie za to dziękuję i myślę, że w perspektywie czasu każda decyzja każde zdanie wypowiedziane na tym forum wpływało na funkcjonowanie tego powiatu
i dzisiaj stan tego powiatu jest efektem tych sporów, tych dyskusji, tych różnych uwag, które były zgłaszane i nie wiem jak nas zapamięta historia jak te 4 lata, czy 8 lat zostaną zapamiętane, dziś wiadomo już chociażby po wyniku wyborczym, że na pewno strasznie podzieliło społeczeństwo już nie tylko w kraju, ale też w naszym powicie i opinie na ten temat tego co się wydarzyło w powiecie są niestety bardzo, bardzo różne, ja chciałbym życzyć przede wszystkim tym którzy przyjdą tutaj po nas już niedługo, żeby udało im się zrobić to czego nie udało się nam, żeby te wszystkie spory, które istnieją jednak sprowadzić do problemów, które trzeba rozwiązywać w sposób merytoryczny i żeby te wspólne cele do których być może dochodzi się bardzo różnymi drogami, czasami krętymi, czasami
w wielkich sprzecznościach, ale żeby były wspólne dla wszystkich i tego życzę tej przyszłej Radzie, żeby potrafiła wznieść się ponad te wszystkie podziały, które są naturalne które gdzieś tam po kampanii czasami u niektórych są jeszcze większe, czasami już opadają, ale przy każdej pierwszej sesji, myślę że na nowo odżywają, bo to zawsze są emocje, zawsze pewne oczekiwania niektórych są zrealizowane a innych nie, na szczęście te oczekiwania, czy też emocje już poza mną, więc życzę tej nowej Radzie wszystkiego najlepszego, tym którzy będą te decyzje podejmowali życzę trafnych ocen, życzę argumentów, które będą wpływały na to żeby ta sytuacja się poprawiła, co do moich odczuć na temat funkcjonowania powiatu przez te 8 lat myślę, że dzisiaj one nie mają większego znaczenia to co jakby cieszy to, to że zastaliśmy tutaj powiat w sytuacji finansowej można powiedzieć tragicznej, dzisiaj gdy przewija się przez te 8 lat ten wątek medyczny tego szpitala można powiedzieć, że pacjent był w stanie agonalnych bez żadnych perspektyw do żadnych dobrych rokowań, dzisiaj gdybym miał tą samą miarą oceniać, to bym powiedział, że być może pacjent ciągle jest jeszcze słaby, ale rokowania są coraz lepsze i na pewno przeżyje, dzisiaj pokazujemy finanse, które są przede wszystkim bezpieczne dla funkcjonowania powiatu, czyli dla tych wszystkich instytucji, które ten powiat tworzą, które mogą realizować swoje zadania w sposób właściwy
i myślę że to jest najważniejsze, to jest zakończenie tych 8 lat z taką satysfakcją, że nie zwiększyliśmy zadłużenia przez te 8 lat ani o 1 zł, natomiast spłaciliśmy wiele, wiele milionów za które można byłoby zrobić wiele, wiele rzeczy, niestety nie wracam już do tej historii, bo to nie ma najmniejszego sensu, natomiast zostawiamy powiat w sytuacji, która jest wyjściowo, finansowo przede wszystkim stabilna, dziś bo takie jest nasze zadanie, że do
15 listopada musimy jeszcze przygotować budżet na przyszły rok, przygotujemy budżet, który wreszcie po tych 8 latach ciężkich walk nie będzie miał żadnych mankamentów finansowych, to już w tym roku RIO będzie mogło stwierdzić, że spełniamy wszystkie wskaźniki, że nie musimy wpisywać rzeczy, które być może będą zrealizowane a które nie, które na pewno będą zrealizowane i budżet który finansowo pozwala następnej Radzie już planować rzeczy które naprawdę są dla powiatu najważniejsze, czyli jakieś inwestycje, jakieś remonty, jakieś inne zamierzenia finansowe, które będzie wreszcie z czego realizować i to być może jest mała satysfakcja, ale zawsze jakaś jest, natomiast chciałbym jeszcze serdecznie podziękować wszystkim dyrektorom jednostek, kierownikom, pani sekretarz, panu skarbnikowi, bo tak naprawdę praca i efekt tej pracy to tak naprawdę wysiłek wszystkich poszczególnych osób, zaangażowanie każdego dyrektora jednostki w funkcjonowanie własnej jednostki, ale także funkcjonowanie powiatu, to nie jest łatwe zadanie, zwarzywszy że nie dajemy pieniędzy i nie mówimy proszę sobie wydawać jak chcecie, tylko mówimy dajemy wam pieniądze, których ciągle jest za mało i którymi musicie się tak gospodarzyć a najlepiej zrobić tak, aby na koniec roku jeszcze je oddać, to nie jest łatwe, ale przez te 8 lat większość z państwa dzisiaj jakby kierującymi tymi jednostkami rozumiała to i robiła to w sposób właściwy, odpowiedzialny
i za to również państwu bardzo serdecznie dziękuję i życzę powodzenia, mam nadzieję, że przyszłe władze docenią to i myślę że będą również potrzebowały państwa, bardzo serdecznie dziękuję.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers bardzo chciałbym państwu radnym serdecznie podziękować za tę 4 - letnią kadencję, za tę pracę którą wykonaliście, za te różne poglądy, które dają efekty pozytywne, bardzo serdecznie dziękuję, dziękuję dyrektorom jednostek, którzy współpracowali z Radą, dziękuję również naczelnikom i biurze rady, dziękuję panu skarbnikowi i pani sekretarz i Zarządowi, również dziękuję wszystkim samorządom za współpracę, wspólnie z panem starostą przygotowaliśmy podziękowania i chcielibyśmy je wspólnie z panem starostą wręczyć, bardzo proszę.

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers czy są jeszcze pytania, nie widzę, przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

 

Punkt 13

przewodniczący Rady Powiatu Jan Rewers zamknął obrady XXVIII sesji Rady Powiatu Górowskiego.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 Protokołowała:                                                        

Anna Michalska

     Inspektor

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..